Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2016 11:31 - Защо нападат държавни и общински контрольори?
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 443 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 http://offnews.bg/news/Obshtestvo_4/15-napadaniia-nad-kontroliori-v-Sofiia-politciia-shte-im-pomaga-utre_630187.html

Въпросът ми е риторичен. Ако за една година в София са нападнати 57 контрольори в градския транспорт, колко нападнати контрольори ще има в частните автобусни превози?


НИТО ЕДИН. И ЗНАЕТЕ ЛИ ЗАЩО? ЗАЩОТО ЧАСТНИКЪТ СИ ПРАВИ СМЕТКА И НЕ ПЛАЩА ЗАПЛАТИ ЗА КОНТРОЛЬОРИ. 

Автобус във Вашингтон. Качваш се и слагаш един долар в едно нещо като въртележка. Тя ти взема парите и шофьорът те пуска да влезеш. Просто и евтино. Не ти издават билетче. Защо да харчат пари за билетче. Фирмата превозвач си плаща общинския данък, пък нека да спечели и милиони, никой не й държи сметка след това. Толкова е просто и гениално. 

Искаш да се качиш само веднъж на автобус в Лондон. Купуваш си Ойстер. Без него няма да те пуснат в автобуса. Минаваш само през предната врата и се чекираш пред шофьора.
И там има тарикати, които влизат през задната врата, но се случва рядко. Тогава шофьорът му хвърля по един поглед, за да види, дали ще се чекира. Така шофьорът, вместо да продава билетчета, както прави при нас, той наблюдава дали има нередовни пътници, което е по-логично. Ако дойде контрола за проверка, отговорен наред с нередовния пътник е и шофьора. Тази работа е напрегната и отговорна и трудно се намират хора да я вършат. На автобусите има надписи, че се търсят шофьори за градския транспорт. Ойстера /електронната система за чекиране/ дава възможност да се следи трафикът на пътници онлайн и да се реагира навреме, ако има някакъв проблем. При стачката на метрото през лятото на миналата година, общината веднага реагира като пусна огромно количество допълнителни двуетажни автобуси, за да се справи с проблема. Правят се анализи за превоза на пътници в различните часове на денонощията и по различните линии и се оптимизира доколкото е възможно трафика на градския транспорт.
Подобна е организация и в Хонг Конг.

Та приказката е, че в развитите страни се пести от заплати на контрольори, за разлика от нас, дори и когато транспортът е обществен. Контролът се осъществява от самите шофьори. А ако пропуснат нещо, те са отговорни и си носят последствията. Затова във всеки автобус има камери и шофьорът знае, че го наблюдават. Не е необходимо да се плащат заплати на хора, които обикалят и проверяват билетчетата. Поне практиката в София показва, че няма смисъл от това. Въпреки проверките, 20% от пътуващите са без билети.

Вижте каква зависимост има в България - колкото е  "по-държавна" и "по-общинска" една услуга, толкова повече има възможност да пострада някой контрольор, защото омразата към държавното и общинското някъде трябва да избие. Иначе не мога да си обясня, защо няма нападнати контрольори в частните автобуси. Това е един от начините да не се съгласим с условията на превоз, които са ни натрапени от общината, без нашето съгласие - условия, които никой не знае защо се променят в ущърб на клиентите. И още - ние нямаме алтернатива на общинския транспорт. Нямаме право да "хванем" друг автобус, който ще ни вози за по-малко пари и при по-добри условия. Затова контрольорите го отнасят. А всъщност трябва да напердашим първо кмета, след това и общинските съветници, които някак си не могат да ни убедят, че това, което правят, е в наш интерес. 



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3237802
Постинги: 6936
Коментари: 4324
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930