Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2016 10:30 - Ето как трябва да се процедира, когато някой причини смърт на пътя.
Автор: kolevdobri Категория: Политика   
Прочетен: 308 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 21.11.2016 13:35


 https://www.24chasa.bg/novini/article/5886267


Особено, когато става дума за управление на МПС в условията на опиянение - алкохол или наркотици в кръвта. Тогава всякакви облекчаващи вината обстоятелства нямат никакво значение. Та случаят е известен. Един младеж на 26 години, управлявайки в пияно състояние автомобил Ауди А7, когато в 1,20 часа след полунощ и след неспазване на правилата за движение е причинил виновно смъртта на двама души и е ранил още двама.

Та ето как трябва да постъпи българската държава, ако наистина искаме да й вярваме, че тук има справедливосст:
  1. Първо, безспорно доказване на извършеното и вземане на адекватна проба, включително и кръвни проби, които да се извършват моментално на място от оторизирани лица. При отказ за даване на проба, тя да се взема принудително; През това време да се ограничат всякакви контакти на въпросното лице с органите, които вземат пробите. Да се криминализира подправянето на пробите и да се определя наказания, което да съответни на наказанията, които би получило лицето нарушител;
  2. Заради това, че въпросното лице е бил видимо неадекватен и употребил алкохол /само дано не му подправят пробите и накрая да излезе, че е свеж като пролетна марула/, да му се отнеме правото да управлява МПС за срок минимум 10 години и да се възстанови едва след като специална комисия от независими експерти потвърди, че има сериозни основания да се предполага, че той си е взел поука от тази случка;
  3. Да му се отнеме правото да напуска страната, докато не заплати всички нанесени щети и обезщетения за смъртта на двамата и за инвалидизирането на другите двама;
  4. Какви щети трябва да плати - по минимум 200 000 лева на семействата на убитите и да осигури доживотна пенсия на тези, които следствие на причинените от него щети са инвалидизирани;
  5. Да плати материалните щети по катастрофата, ако те не се покриват от застраховател;
  6. Да плати всички разноски на полицията, прокуратурата и съда, във връзка с този случай;
  7. Да издържа децата на убитите до навършване на тяхното пълнолетие;
  8. Да плати всички разходи по погребението.

Държавата трябва да си отговори и на следните два въпроса:
  1. Не е ли време да се засили контрола върху работата на тези заведения, които работят в малките часове на нощта и всички знаем, които продават наркотици и създават изобщо проблем в обществото;
  2. Как е възможно на 26 години да управлява такъв скъп автомобил - Ауди А7? Негова ли е колата? Ако е негова, нека НАП да провери, какви са доходите му и дали си е платил прилежно данъците. Ако колата на на трето лице - баща, майка, приятел и т.н., нека да се търси отговорност и от тях. Например, може законодателно да се регламентира, че лица, които управляват чужди автомобили да плащат по-високи застраховки;
  3. Да се определи размер на застраховка, която да е допълнителна застраховка, плюс действащите сега застраховки. Много пъти съм давал за пример, защо в Британия има толкова малко смъртни случаи, на фона на милионите автомобили, които всеки ден се движат там. Преди години изпратих мой близък да купи кола оттам. Колата беше някаква барака за 800 паунда, нищо работа, дори и за нашите бедни мащаби. Но когато закупи колата, на човекъм му поискаха да плати застраховка в размер на 9 990 паунда. Никакви уверения, че колата ще напусне страната в рамките на 8 часа не помогнаха. Застрахователите си искаха парите. Лицето според тях е с рисков профил - чудженец, на 19 години, млад, без гаранции от живеещи на Острова и т.н. Принудихме се да направим застраховка на българин, който отдавна живее там, и след това още една застраховка и за нашия младеж - така ни излезе по-евтино, но ако нещо се случи, негативите ще се носят от нашия приятел, който ни помогна в случая и при следващи застраховки, застрахователите ще искат от него повече пари, защото е допуснал нещо да се случи в качеството му на основен застрахован. Така се работи. Та, ако някой е убил човек на пътя или е причинил физически щети на трети лица, заради които са настъпили големи застрахователни плащания, на него трябва да му се иска допълнителна застраховка в размер на 10 000 лева. 
Ако законът накара всеки, който е причинил смърт или увреждания на трети лица на пътя, още повече, когато става дума за управление на МПС в пияно състояние или управление под въздействието на наркотици, да плаща цял живот за простотията, която е извършил, това ще има съществено дисциплиниращо въздействие върху цялото население и преди всичко върху младата част от него. А ако се ограничи и напускането на страната до изплащане на всички нанесени щети, това още повече ще дисциплинира тези, които сега се чувстват безнаказани.

Но ако продължаваме да  разрешаваме на човек, хванат със 7,2 промила алкохол отново да кара кола, тогава нямаме никакъв шанс в бъдеще да станем нещо повече от едно скапано, разпадащо се общество.

Проблемът в тази държава е, че никой не си плаща за золумите, които е извършил. Колко са тези, които са убили трети лица, управлявайки пияни автомобил, които са платили адекватно нанесените от тях щети на същите тези трети лица? Ако все пак някой го окаушат, то вместо той да плаща за поразиите, налага се ние да му плащаме издръжката в затвора.





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3251437
Постинги: 6941
Коментари: 4328
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930