Постинг
29.03 15:36 -
Прегледах балансите на БДЖ за 2022г. и се хванах за главата.
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 18 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 29.03 15:48
Прочетен: 18 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 29.03 15:48
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://p.bdz.bg/www/g/o/godishen-finansov-otchet-na-bdzh-ptnicheski-prevozi-eood-za-2022-3878.pdf
Нека така да кажа - докладът е хубав. Много добре написан. Разбираем. Но за жалост, данните от него показват, че става дума за комунистическо предприятие, управлявано от комунисти с безхаберен собственик.
То не са отменени влакове - над 12 хиляди за една година. То не са закъснения при тръгване, закъснения при пристигане - общо 30 хиляди за една година. Развалящи се вакони и локомотиви, скапана ж.п. мрежа!
Направи ми впечатление средната скорост на пътническите влакове в БГ - 43 км. час!!!
Бързите не са кой знае колко бързи - 59 км./час!!!
Колко стотици милиони се дадоха по какви ли не европейски и държавни програми, за изграждането на малко по-модерна ж.п. инфраструктура и въпреки това, пътуваме до морето за 7 часа. Баси и бързия влак. Аз изчислих, че средната скорост не е 59 км/час, а 53. Смятайте какво мандрахерцане и какво влачене се влачи този влак.
Автобусът пътува 6 часа или средна скорост от 62 км./час.
Аз пътувам с кола за 3 часа, тоест за половината време и ако взема предвид цената на билета за влак или за автобус - 30 лева, означава, че след като си платя всичките разходи по пътуването, ми излиза по 37 лева на човек, ако сме двама или по 25 лева, ако сме трима. Да не говоря за удобството, защото някак си трябва да стигнеш до автогарата и след това от другата автогара да се добереш до мястото, където отиваш.
Да обобщя. БДЖ е държавно предприятие. Ж.П. инфраструктура е държавно предприятие, енергията, която БДЖ купува, за да се движат бързите влакове, е произведена от държавно предприятие, доставена от държавно предприятие. Значи има монопол. Очаква се, цените да са ниски, а времето, за придвижване, достатъчно оптимално, че да се откажем от пътуване с автобус или лека кола. Но не. Очаквам фирмата да е на печалба, но не е. На загуба е. Ние я покриваме. Нещо куца.
Управлението куца. Комунистическото управление. Куца липсата на собственик, хаосът и краденето и политическата намеса. Ето това куца.
Возил съм се с автобус в САЩ преди години и то защото цените на влака бяха два пъти по-високи.
У нас цените на автобусите и влака за дългите разстояния са едни и същи, но автобусът пристига по-рано. Защо тогава да ползвам влака? Дори и личният транспорт излиза по-евтино от държавния влак, когато няколко души се комбинират в пътуване към съответната дестинация.
Влакът продължава да прави загуба, която се покрива от нас, данъкоплатците. Вагоните са остарели, влаковете - също. Постоянно се чупят. Линиите също са жив зян. Комунизъм отвсякъде. Така комунистите разбират бизнеса. БДЖ е пример в това отношение. Пример, за това, колко разбират комунистите от управлението на бизнес процесите.
Возих се на влак между Мадрид и Сеговия, в Испания. Влязохме в един тунел със скорост от 240км/час, след това във втори, трети. Няколко минути пътувахме в тунели с тази скорост. Да ти е драго да пътуваш, да се кефиш и да плащаш. Ама явно този бизнес там не го управляват комунисти.
За съжаление не съм запознат с финансовите отчети на испанските железници, но като гледам какви са цените - между Мадрид и Валенсия - 110 евро за 360 км., си мисля, че няма основание да са на загуба. Но знам ли. Поне визуално сравнението между нашите железници и техните е просто безсмислено. Няма по-бърз начин на придвижване между Мадрид и Валенсия, от влака. Той ще ви достави до крайна дестинация за 2 часа, докато с кола това ще ви коства два пъти повече.
Какво предлагам ли? Ето какво:
Нека така да кажа - докладът е хубав. Много добре написан. Разбираем. Но за жалост, данните от него показват, че става дума за комунистическо предприятие, управлявано от комунисти с безхаберен собственик.
То не са отменени влакове - над 12 хиляди за една година. То не са закъснения при тръгване, закъснения при пристигане - общо 30 хиляди за една година. Развалящи се вакони и локомотиви, скапана ж.п. мрежа!
Направи ми впечатление средната скорост на пътническите влакове в БГ - 43 км. час!!!
Бързите не са кой знае колко бързи - 59 км./час!!!
Колко стотици милиони се дадоха по какви ли не европейски и държавни програми, за изграждането на малко по-модерна ж.п. инфраструктура и въпреки това, пътуваме до морето за 7 часа. Баси и бързия влак. Аз изчислих, че средната скорост не е 59 км/час, а 53. Смятайте какво мандрахерцане и какво влачене се влачи този влак.
Автобусът пътува 6 часа или средна скорост от 62 км./час.
Аз пътувам с кола за 3 часа, тоест за половината време и ако взема предвид цената на билета за влак или за автобус - 30 лева, означава, че след като си платя всичките разходи по пътуването, ми излиза по 37 лева на човек, ако сме двама или по 25 лева, ако сме трима. Да не говоря за удобството, защото някак си трябва да стигнеш до автогарата и след това от другата автогара да се добереш до мястото, където отиваш.
Да обобщя. БДЖ е държавно предприятие. Ж.П. инфраструктура е държавно предприятие, енергията, която БДЖ купува, за да се движат бързите влакове, е произведена от държавно предприятие, доставена от държавно предприятие. Значи има монопол. Очаква се, цените да са ниски, а времето, за придвижване, достатъчно оптимално, че да се откажем от пътуване с автобус или лека кола. Но не. Очаквам фирмата да е на печалба, но не е. На загуба е. Ние я покриваме. Нещо куца.
Управлението куца. Комунистическото управление. Куца липсата на собственик, хаосът и краденето и политическата намеса. Ето това куца.
Возил съм се с автобус в САЩ преди години и то защото цените на влака бяха два пъти по-високи.
У нас цените на автобусите и влака за дългите разстояния са едни и същи, но автобусът пристига по-рано. Защо тогава да ползвам влака? Дори и личният транспорт излиза по-евтино от държавния влак, когато няколко души се комбинират в пътуване към съответната дестинация.
Влакът продължава да прави загуба, която се покрива от нас, данъкоплатците. Вагоните са остарели, влаковете - също. Постоянно се чупят. Линиите също са жив зян. Комунизъм отвсякъде. Така комунистите разбират бизнеса. БДЖ е пример в това отношение. Пример, за това, колко разбират комунистите от управлението на бизнес процесите.
Возих се на влак между Мадрид и Сеговия, в Испания. Влязохме в един тунел със скорост от 240км/час, след това във втори, трети. Няколко минути пътувахме в тунели с тази скорост. Да ти е драго да пътуваш, да се кефиш и да плащаш. Ама явно този бизнес там не го управляват комунисти.
За съжаление не съм запознат с финансовите отчети на испанските железници, но като гледам какви са цените - между Мадрид и Валенсия - 110 евро за 360 км., си мисля, че няма основание да са на загуба. Но знам ли. Поне визуално сравнението между нашите железници и техните е просто безсмислено. Няма по-бърз начин на придвижване между Мадрид и Валенсия, от влака. Той ще ви достави до крайна дестинация за 2 часа, докато с кола това ще ви коства два пъти повече.
Какво предлагам ли? Ето какво:
- Да извикаме китайците да ни направят свръхскоростни влакове от София до големите градове на морето, като се затвори пръстена - София, Бургас, Варна, София, както и две свръхбързи отсечки от София до Видин и до границата с Гърция. Разстоянието от София до Бургас трябва да се взема за не-повече от час и половина, между Бургас и Варна за не-повече от половин час.
- Защо казвам "китайците"? Защото ако прочетете доклада на Сметната палата на ЕС, във връзка с планиране, инженеринг, строителство и експлоатация на железопътния транспорт в Европа, ще разберете, че всичко е с пъти по-скъпо, отколкото предлагат китайците. Още повече, че технологията, която сега се прилага в Китай, все още я няма в Европа. Ако пътуването от Видин до София трае един час, заедно със спиранията в Монтана и Берковица, дали Северозападът няма да се промени коренно, от гледна точка на възможностите да се работи в София, а да се живее някъде в Северозапада?
- Ако възложим на Железопътна инфраструктура изпълнението на такъв план, ще са необходими поне 30 години за неговото реализиране в най-добрия случай, с европейско финансиране, ще бъде няколко пъти по-скъп от китайския и скоростта ще бъде поне 2 пъти по-ниска. Цената на строителството на един километър в Китай струва 25 милиона евро, но това е цена на строителство през лоши терени - планини, мостове, блата, тунели, а не като нашите железници в равнинна Тракия. В Европа тази цена е 150 милиона. Ето затова ви говоря. Помислете си, в крайна сметка каква ще бъде цената на билетите. Защото ако идвате от Видин до София и ще трябва да платите 100 лева, намирането на работа в София и пътуването всеки ден губи всякакъв смисъл, дори и да има голямо намаление за тези, които пътуват всеки ден.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 2406