Моят блог в Blog.bg
Постинги в блога от 04.01.2021 г.
04.01.2021 19:57 -
Градският транспорт не само че е адски скъп, неефективен, но и е развъдник на вируси.
Нека за започнем от последното. За какви 2 метра отстояние говорят от НОЩ? Те кога за последно са се возили в градския транспорт и как виждат това отстояние да се спазва? Може наистина да се спазва тогава, когато София спи - първите 3 часа от работата на транспорта - между 4 и 7 часа сутринта, след пиковите часове и късно вечерта. Тогава обществото плаща на една мотриса, която струва над 1 милион евро, да се "мандрахерца", разхождайки два пациенти от единия край на София до другия, като обикновено това са хора, които имат карта за пътуване с голямо намаление и в повечето случаи, целта на тези превози не оправдава средствата. Някои просто са решили да се полюшкат на градския транспорт, защото имат карти с намаление и така и така купонът си върви, защо да не се шматкат насам натам без цел.
Тези дни направих простичка сметка за ползването на личен автомобил. Трябва да се каже, че сметката е строго индивидуална и аз се опитвам да изстискам максимален ефект от програмата, която следвам.
Например - за изминати 200 хиляди километра с лека кола, аз си водя сметка за всеки един разход, свързан с нея - например - покупна стойност на кола, втора ръка, разходи по регистрация, застраховки, обслужване, ремонти, годишни прегледи, гориво и т.н. и т.н. и знаете ли каква е сметката за изминат 1 километър? Едни 16 стотинки, когато съм на газ и 21 стотинки, когато съм на бензин. Това е смесен режим на каране - извънградско и градско, с преобладаващо извънградско каране.
Отиване и връщане до работа - 15 километра. Да го сложим по скъпата тарифа - 20 стотинки за километър, това са 3 лева.
Нека сега да видим каква е сметката на градския транспорт. До местоработата трябва да сменим един транспорт с друг. Това са 3.20лв. в едната посока. Но ние сме двама, значи 6,40лв. в едната посока. С колата отиваме до работата за не повече от 15-20 минути, в зависимост от трафика. С градският транспорт ни отнема минимум 45 минути, като се включат и минутите за отиване до спирката, чакането там, след това пътуването и времето за стигане до работата от последната спирка.
Така, за да отидем на работа двама човека, ние трябва да платим 12.80лв. всеки ден.
Как това ще го сравня с ползването на личен транспорт, при 3 лева себестойност на превоза? Нека да видим и другата страна на въпроса. Градският транспорт се субсидира от бюджета, тоест от всички български данъкоплатци с едни 100-120 милиона на година. като разхвърлиш тази субсидия на продадените билети и карти, стойността на превоза се удвоява. Така вместо 12.80лв., реално транспортът струва 25.60лв.
ИЗЛИЗА, ЧЕ РЕАЛНАТА ЦЕНА НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В СОФИЯ Е 8-9 ПЪТИ ПО-СКЪП ОТ ОБЩЕСТВЕНИЯ, ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА УДОБСТВОТО, В ТОВА ЧИСЛО И ДА ПРЕНАСЯШ БАГАЖ И ДА СИ ВЪРШИШ ДРУГА РАБОТА. СМЯТАЙ, АКО ПРАВИШ РЕМОНТ И РАЗЧИТАШ НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, А НЕ НА ЛИЧЕН АВТОМОБИЛ. УЖАС, НАЛИ?
Би трябвало, градският транспорт да е наистина адски евтин, имайки предвид привилегированото място, което има в настоящия момент. Милиардни инвестиции, специални ленти за движение, по които нямат право да се движат частни и лични превозни средства, постоянна масирана реклама от типа на това, колко хиляди тона въглероден двуокис се спестява, ползвайки градския транспорт и т.н. и т.н. А ВСИЧКО Е ЗАРАДИ ПАРИТЕ. ЧУДЕСНА СХЕМА СА ИЗМИСЛИЛИ КОМУНИСТИТЕ. ТЕ ЗАРИБЯВАТ И РАЗВРАЩАВАТ ВСИЧКО НАОКОЛО ДО ТАКАВА СТЕПЕН, ЧЕ АКО ОТНЕМЕШ ПРИВИЛЕГИИТЕ НА МИЛИОНИ ДА ПЪТУВАТ БЕЗ ПАРИ ИЛИ ПОД СЕБЕСТОЙНОСТ В ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, ЩЕ СРЕЩНЕШ СЪПРОТИВА, КАКВАТО МОЖЕ ДА ИМА САМО ОТ ХОРА ИЛИ ГРУПА ХОРА, КОИТО СА РАЗБРАЛИ КАКВО Е ДА СИ НА ДЪРЖАВНА ЯСЛА.
НЕКА ПАК КАЖЕМ ЧИСЛАТА. ЗА ДА ОТИДА И ДА СЕ ВЪРНА ОТ РАБОТА С ЛИЧНИЯ АВТОМОБИЛ, НА МЕН МИ СТРУВА 3 ЛЕВА. АКО ПОЛЗВАМ ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, ТОВА ЩЕ СТРУВА НА МЕН И НА ОБЩЕСТВОТО КАТО ЦЯЛО, ТЪЙ КАТО ОБЩЕСТВОТО СУБСИДИРА ТОЗИ ТРАНСПОРТ - 25.60лв. Само да ви кажа, че с тези пари стигам от София до Бургас, а това са близо 400 километра.Какво ми предлага общината? За тези пари да ни превози на 15 километра. И АКО ТОВА НЕ Е ГАДНО КРАДЕНЕ, КАКВО ДА Е.
И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ВИРУСИТЕ. КОЙ ЗНАЕ КОЙ Е СЕДЯЛ НА СЕДАЛКАТА, КОЯТО ПОЛЗВАТЕ И КОЙ СЕ Е ДЪРЖАЛ ЗА СПЕЦИАЛНИТЕ ТРЪБИ, ЗА ДА ПАЗИ РАВНОВЕСИЕ. ДИШАТЕ ЕДИН ВЪЗДУХ СЪС СТОТИЦИ ДРУГИ ХОРА. В ТРАНСПОРТА Е ПЪЛНО С ЛУМПЕНИАД. ВЧЕРА НАПРИМЕР, ИЗЛЯЗОХ ДА СЕ РАЗХОДЯ ОКОЛО НДК В СОФИЯ. ТО НЕ СА ПИЯНДЕТА, СЧУПЕНИ БУТИЛКИ, ФАСОВЕ НАВСЯКЪДЕ...ОЩЕ ОТ 9 ЧАСА СУТРИНТА, БИРЕНАТА БУТИЛКА ОТ 2 ЛИТРА Е ПРЕПОЛОВЕНА...И ТЕЗИ ХОРА СЕ ВОЗЯТ В ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, А НЕ СА СЕ КЪПАЛИ ОТ ПРЕДИ ДВЕ ГОДИНИ...
Тези дни направих простичка сметка за ползването на личен автомобил. Трябва да се каже, че сметката е строго индивидуална и аз се опитвам да изстискам максимален ефект от програмата, която следвам.
Например - за изминати 200 хиляди километра с лека кола, аз си водя сметка за всеки един разход, свързан с нея - например - покупна стойност на кола, втора ръка, разходи по регистрация, застраховки, обслужване, ремонти, годишни прегледи, гориво и т.н. и т.н. и знаете ли каква е сметката за изминат 1 километър? Едни 16 стотинки, когато съм на газ и 21 стотинки, когато съм на бензин. Това е смесен режим на каране - извънградско и градско, с преобладаващо извънградско каране.
Отиване и връщане до работа - 15 километра. Да го сложим по скъпата тарифа - 20 стотинки за километър, това са 3 лева.
Нека сега да видим каква е сметката на градския транспорт. До местоработата трябва да сменим един транспорт с друг. Това са 3.20лв. в едната посока. Но ние сме двама, значи 6,40лв. в едната посока. С колата отиваме до работата за не повече от 15-20 минути, в зависимост от трафика. С градският транспорт ни отнема минимум 45 минути, като се включат и минутите за отиване до спирката, чакането там, след това пътуването и времето за стигане до работата от последната спирка.
Така, за да отидем на работа двама човека, ние трябва да платим 12.80лв. всеки ден.
Как това ще го сравня с ползването на личен транспорт, при 3 лева себестойност на превоза? Нека да видим и другата страна на въпроса. Градският транспорт се субсидира от бюджета, тоест от всички български данъкоплатци с едни 100-120 милиона на година. като разхвърлиш тази субсидия на продадените билети и карти, стойността на превоза се удвоява. Така вместо 12.80лв., реално транспортът струва 25.60лв.
ИЗЛИЗА, ЧЕ РЕАЛНАТА ЦЕНА НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В СОФИЯ Е 8-9 ПЪТИ ПО-СКЪП ОТ ОБЩЕСТВЕНИЯ, ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА УДОБСТВОТО, В ТОВА ЧИСЛО И ДА ПРЕНАСЯШ БАГАЖ И ДА СИ ВЪРШИШ ДРУГА РАБОТА. СМЯТАЙ, АКО ПРАВИШ РЕМОНТ И РАЗЧИТАШ НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, А НЕ НА ЛИЧЕН АВТОМОБИЛ. УЖАС, НАЛИ?
Би трябвало, градският транспорт да е наистина адски евтин, имайки предвид привилегированото място, което има в настоящия момент. Милиардни инвестиции, специални ленти за движение, по които нямат право да се движат частни и лични превозни средства, постоянна масирана реклама от типа на това, колко хиляди тона въглероден двуокис се спестява, ползвайки градския транспорт и т.н. и т.н. А ВСИЧКО Е ЗАРАДИ ПАРИТЕ. ЧУДЕСНА СХЕМА СА ИЗМИСЛИЛИ КОМУНИСТИТЕ. ТЕ ЗАРИБЯВАТ И РАЗВРАЩАВАТ ВСИЧКО НАОКОЛО ДО ТАКАВА СТЕПЕН, ЧЕ АКО ОТНЕМЕШ ПРИВИЛЕГИИТЕ НА МИЛИОНИ ДА ПЪТУВАТ БЕЗ ПАРИ ИЛИ ПОД СЕБЕСТОЙНОСТ В ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, ЩЕ СРЕЩНЕШ СЪПРОТИВА, КАКВАТО МОЖЕ ДА ИМА САМО ОТ ХОРА ИЛИ ГРУПА ХОРА, КОИТО СА РАЗБРАЛИ КАКВО Е ДА СИ НА ДЪРЖАВНА ЯСЛА.
НЕКА ПАК КАЖЕМ ЧИСЛАТА. ЗА ДА ОТИДА И ДА СЕ ВЪРНА ОТ РАБОТА С ЛИЧНИЯ АВТОМОБИЛ, НА МЕН МИ СТРУВА 3 ЛЕВА. АКО ПОЛЗВАМ ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, ТОВА ЩЕ СТРУВА НА МЕН И НА ОБЩЕСТВОТО КАТО ЦЯЛО, ТЪЙ КАТО ОБЩЕСТВОТО СУБСИДИРА ТОЗИ ТРАНСПОРТ - 25.60лв. Само да ви кажа, че с тези пари стигам от София до Бургас, а това са близо 400 километра.Какво ми предлага общината? За тези пари да ни превози на 15 километра. И АКО ТОВА НЕ Е ГАДНО КРАДЕНЕ, КАКВО ДА Е.
И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ВИРУСИТЕ. КОЙ ЗНАЕ КОЙ Е СЕДЯЛ НА СЕДАЛКАТА, КОЯТО ПОЛЗВАТЕ И КОЙ СЕ Е ДЪРЖАЛ ЗА СПЕЦИАЛНИТЕ ТРЪБИ, ЗА ДА ПАЗИ РАВНОВЕСИЕ. ДИШАТЕ ЕДИН ВЪЗДУХ СЪС СТОТИЦИ ДРУГИ ХОРА. В ТРАНСПОРТА Е ПЪЛНО С ЛУМПЕНИАД. ВЧЕРА НАПРИМЕР, ИЗЛЯЗОХ ДА СЕ РАЗХОДЯ ОКОЛО НДК В СОФИЯ. ТО НЕ СА ПИЯНДЕТА, СЧУПЕНИ БУТИЛКИ, ФАСОВЕ НАВСЯКЪДЕ...ОЩЕ ОТ 9 ЧАСА СУТРИНТА, БИРЕНАТА БУТИЛКА ОТ 2 ЛИТРА Е ПРЕПОЛОВЕНА...И ТЕЗИ ХОРА СЕ ВОЗЯТ В ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, А НЕ СА СЕ КЪПАЛИ ОТ ПРЕДИ ДВЕ ГОДИНИ...
Търсене
За този блог
Гласове: 2406