Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3239145 Постинги: 6938 Коментари: 4326
Постинги в блога от 07.12.2022 г.
 
https://www.actualno.com/sofia/sofija-proektira-inovativnija-transport-pri-poiskvane-zaedno-s-jiteli-na-manastirski-livadi-news_1857354.html

По принцип идеята не е лоша. Но само по принцип. За какво става дума?
  1. Жителите на кв. Манастирски ливади в София, са направили сдружение, целта на което е да се обърне внимание на проблемите, които те имат в областта на транспортното обслужване;
  2. Те са се активирали, защото там е пълен ГЪЗ. Пътищата са кални, тротоари - на практика на много улици няма. Трудно се стига до градския транспорт. Това е квартал, в който Столична община раздаде строителни разрешения и фирмите изградиха огромни блокове насред полето, в калта. И сега има проблем. Тоест, общината създаде проблема и сега - дайте да видим, как ще се реши;
  3. Но вместо първо да направи улиците и тротоарите, общината плаща за мобилно приложение и за електрически возила, които да извозват жителите на квартала до трамвая на бул. България. Защото там е далаверата - купува се нещо, плаща се;
  4. И сега любимият ми въпрос - в София има регистрирани 1 милион леки автомобили, от които поне 100 хиляди всеки ден пътуват. Какво пречи общината да помогне да се направи приложение, тези автомобили да се използват за обществен превоз. Сега обикновено колите пътуват само с един човек - ШОФЬОРЪТ. Знаете ли какво пречи? ДЪРЖАВАТА И ОБЩИНАТА. ТЕ ПРЕЧАТ. ЗАЩО? ЗАЩОТО КАКВА Е ДАЛАВЕРАТА НА ЧИНОВНИЦИТЕ? НЯМА ДА КУПУВАТ АВТОБУСИ, ВАГОНИ, ТРАМВАИ, ТРОЛЕИ, ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДТВА, НЯМА ПОДДРЪЖКА, НЯМА ДОГОВОРИ, НЯМА ДАЛАВЕРА ЗА ТЯХ. ЗАТОВА ПРЕЧАТ.

НЯМАМЕ НУЖДА ОТ ЧАК ТОЛКОВА НАСИТЕН ОБЩЕСТВЕН ТРАНСПОРТ. НЯМАМЕ.

КАКВО ВСЪЩНОСТ ПРАВИ ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ В СОФИЯ, ЗНАЕ ЛИ НЯКОЙ?

ВСЯКА СУТРИН ДОВЕЖДА НА "РАБОТА"  ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ ДЪРЖАВНИ И ОБЩИНСКИ ЧИНОВНИЦИ, ОСНОВНАТА РАБОТА НА КОИТО Е ДА НИ ЗАТРУДНЯВАТ ЖИВОТА. ТОЕСТ, ФУНКЦИЯТА НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В СОФИЯ Е АНТИОБЩЕСТВЕНА. АКО БЪЛГАРИЯ БЕШЕ УРЕДЕНА ДЪРЖАВА И АДМИНИСТРАЦИЯТА РАБОТЕШЕ ДОБРЕ, ЩЯХ ДА СЪМ ПЪРВИЯ, КОЙТО ЩЯХ ДА ИСКАМ ВСИЧКО В ТЯХНА ПОЛЗА. НО СЕГА НЕ МОГА, ПРОСТО ЗАЩОТО ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ НА БЪЛГАРИЯ Е СЪЩАТА ТАЗИ АДМИНИСТРАЦИЯ, КОЯТО РАБОТИ ЗА СЕБЕ СИ, А НЕ ЗА НАС.

Всъщност, идеята да има приложение за транспорт, което гражданите на квартала да ползват не е чак толкова лоша, но ОСНОВАТА Е БОЛНА. НИКОГА, АМА НИКОГА ОБЩЕСТВЕНА ОРГАНИЗАЦИЯ, БИЛО ТО ДЪРЖАВА ИЛИ ОБЩИНА, НЕ МОЖЕ ДА ПРЕДЛОЖИ КАЧЕСТВЕНА УСЛУГА НА ПАЗАРНА ЦЕНА.

А ЗНАЕТЕ ЛИ ЗАЩО НЕ МОЖЕ ДА ПРЕДЛОЖИ? ЗАЩОТО НЯМА НАДЕЖДЕН МЕХАНИЗЪМ НА КОНТРОЛ, ЧИНОВНИЦИТЕ ДА СИ СВЪРШАТ ДОБРЕ РАБОТАТА.



ЧИНОВНИЦИТЕ НЕ ГИ НАЗНАЧАВАМЕ НИЕ, НЕ ГИ УВОЛНЯВАМЕ НИЕ И ТЕ НЕ СЕ СТРАХУВАТ ОТ НАС. ЗА ДА ВЪРШАТ ДОБРЕ РАБОТАТА, Е НЕОБХОДИМО, ТЯХ ДА ГИ Е СТРАХ ОТ НАШИЯ ГЛАС. И ВТОРО - КОГАТО ИЗБЕРЕМ ПРАВИЛНИТЕ ХОРА ДА ВИСОКИТЕ ПОЗИЦИИ, ТОГАВА ОЧИКНОВЕНИТЕ ЧИНОВНИЦИ ЩЕ СЕ СТРАХУВАТ КАКТО ОТ НАС, ТАКА И ОТ СВОИТЕ НАЧАЛНИЦИ, КОИТО ЩЕ РАБОТЯТ ЗА НАС. НАЛИ РАЗБИРАТЕ ПАК НАКЪДЕ БИЯ.


РЕШЕНИЕТО Е: ПЕРМАНЕНТНА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ.
Категория: Политика
Прочетен: 29 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 07.12.2022 10:46
https://www.actualno.com/sofia/puskat-tramvaj-5-po-obnovenoto-mu-trase-news_1858699.html 


Ето въпросите:
  1. Каква беше необходимостта от извършването на ремонта?
  2. Това включва въпроса, колко пътници са се превозвали по това трасе, какви са приходите от тази дейност и колко са загубите?
  3. Някой поиска ли от гражданите на София разрешение да се похарчат тези пари?
  4. Как е проведен търгът по избор на изпълнител - чрез публично наддаване или под масата, както обикновено се случва?
  5. Кой извърши ремонта - държавна, общинска или частна фирма. Каква е план сметката, подробно описваща какво се е правило по трасето?
  6. Колко са подизпълнителите на този обект и какви договори има изпълнителят с тях? Редовно ли са получавали парите за извършваните дейности? По какъв начин се е плащало на работниците?
  7. Как е избрана надзорната фирма и каква работа е свършила? Като гледам как се извършват общинските ремонти, имам достатъчно основания да смятам, че надзорът е със затворени очи - плочките на пешеходната зона на бул. Витоша, ремонтът на ул. Граф Игнатиев, жълтите плочки пред парламента - да изброявам ли още?
  8. Имам и други въпроси, но в същото време си имам и друга работа, така че, ще спра дотук.
Категория: Политика
Прочетен: 991 Коментари: 1 Гласове: 1
Последна промяна: 08.12.2022 10:25
 https://www.actualno.com/goodnews/studenti-pomagat-na-malkata-dejana-s-blagotvoritelen-koleden-bazar-news_1857562.html

Много пъти съм писал за каузата на благотворителността.


Простите хора си мислят, че даването на пари на някого е благотворителност.


БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ ОЗНАЧАВА ДА ТВОРИШ БЛАГА. ТАКЪВ Е КОРЕНЪТ НА ДУМАТА.

БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ ОЗНАЧАВА ДА СИ ВЪРШИШ ДОБРЕ РАБОТАТА И ДА СЪЗДАВАШ КАЧЕСТВЕНИ СТОКИ И УСЛУГИ, КОИТО ДА ПРОДАВАШ НА ОБЩЕСТВОТО ПО ПАЗАРНИ ЦЕНИ.

АКО ВСИЧКИ СИ ВЪРШЕХМЕ ДОБРЕ РАБОТАТА, НЯМАШЕ ДА ИМАМЕ НУЖДА ДА СЪБИРАМЕ ПАРИ, ЗА ДА ПОМОГНЕМ НА ОТДЕЛНИ ХОРА, КОИТО ИМАТ ПРОБЛЕМИ.


АКО В УЧИЛИЩЕ НИ БЯХА НАУЧИЛИ ДА МИСЛИМ, ПЪРВО ЩЯХМЕ ДА СИ ЗАДАДЕМ ВЪПРОСА, КАКВИ СА ПРИЧИНИТЕ ЗА ВСЯКО ЕДНО НЕЩО. ЩЯХМЕ ДА МОЖЕМ ДА ПРЕЦЕНИМ ПРАВИЛНО СЛУЧВАЩОТО СЕ НАОКОЛО И НЯМАШЕ ДА СЕ ПОДДАВАМЕ НА ЧУВСТВА И ЕМОЦИИ, А ЩЯХМЕ ПРАВИЛНО ДА ОЦЕНЯВАМЕ НАШЕТО МЯСТО И РОЛЯ В ОБЩЕСТВОТО И КАК ДА БЪДЕМ МАКСИМАЛНО ЕФЕКТИВНИ ЗА СЕБЕ СИ, ЗА БЛИКИТЕ СИ И ЗА ОБЩЕСТВОТО.

АКО НИ БЯХА НАУЧИЛИ КАК ДА КОНТРОЛИРАМЕ ПО.ДОБРЕ ПРАВИТЕЛСТВОТО, НЯМАШЕ ДА ИМА НУЖДА ДА СЪБИРАМЕ ВСЯКА КОЛЕДА ПАРИ ЗА ДЕЦА В НУЖДА, ЗАЩОТО ЖАЛКИТЕ ПОСТЪПЛЕНИЯ ОТ ТОВА МЕРОПРИЯТИЕ НАДАЛИ СТРУВАТ КОЛКОТО МЕДИЙНИТЕ ПУБЛИКАЦИИ, С КОИТО НИ ЗАЛИВАТ ВСЯКА ВЕЧЕР ОТ ЕКРАНА, КАТО В СЪЩОТО ТОВА ВРЕМЕ НАШЕТО ПРАВИТЕЛСТВО ХАРЧИ ПО 154 МИЛИОНА ЛЕВА НА ДЕН.


БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ Е ДА НАКАРАМЕ ОБЩИНАТА И ДЪРЖАВАТА, ДА ПОЧИСТЯТ ДЪРЖАВАТА И ДА НАПРАВЯТ ТАКА, ЧЕ ПОВЕЧЕ ДА НЯМА ХИЛЯДИ И ХИЛЯДИ НЕЗАКОННИ СМЕЩИЩА И ПОКРАЙ ПЪТИЩАТА ДА НЕ СЕ ИЗХВЪРЛЯТ МИЛИОНИ ТОНОВЕ БОКЛУЦИ.

АКО ТОВА НЕ МОЖЕМ ДА НАПРАВИМ, ТОГАВА ДА СЕ ОРГАНИЗИРАМЕ САМИ И ДА ПОЧИСТИМ СТРАНАТА СИ.

НО НИЕ  НЕ ПРАВИМ НИТО ЕДНОТО, НИТО ДРУГОТО. СЪБИРАМЕ КАПАЧКИ /И АЗ В ТОВА ЧИСЛО/, ЗА ДА КУПИМ ЛИНЕЙКИ ЗА ДЕЦАТА, КАТО В СЪЩОТО ВРЕМЕ КАКТО ВЕЧЕ КАЗАХ, ДЪРЖАВАТА ХАРЧИ ПО 154 МИЛИОНА ЛЕВА НА ДЕН И НЯМА ПАРИ ЗА ЛИНЕЙКИ. А ЗА ХИЛЯДИ ДЪРЖАВНИ АВТОМОБИЛИ, ЗА ЗАПЛАТИ НА ХИЛЯДИ ШОФЬОРИ, КОИТО ДА ОБСЛУЖВАТ ХИЛЯДИ ЧИНОВНИЦИ - ЗА ТОВА ИМА ПАРИ. ИМА ПАРИ ЗА КРАДЕНЕ, НО ЗА ДЕТСКИ ЛИНЕЙКИ - НЯМА.

ЗАТОВА КАЗВАМ, ЧЕ ОНОВА, КОЕТО МУ КАЗВАТ БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ - ДЕМЕК, СЪБИРАНЕ НА ПАРИ ЗА НЯКАКВИ КАУЗИ, Е ПРАЗНА ЗАГУБА НА ВРЕМЕ И ЕНЕРГИЯ И ОТБИВАНЕ НА НОМЕРА. СЪБИРАНЕТО НА ЖАЛКИ ПОДАЯНИЯ НИ ОТНЕМА ОТ ВРЕМЕТО, ПРЕЗ КОЕТО ТРЯБВА ДА КОНТРОЛИРАМЕ ДЪРЖАВАТА И ДА СЛЕДИМ КЪДЕ ХАРЧИ МИЛИАРДИТЕ НИ.

ЗАТОВА, ДОКАТО НЕ Е СТАНАЛО КЪСНО, ДА ЗАПОЧНЕМ ДА СЕ ЗАНИМАВАМЕ С ИСТИНСКА БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ - ПЕРМАНЕНТНА ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ.
Категория: Политика
Прочетен: 51 Коментари: 0 Гласове: 1
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3239145
Постинги: 6938
Коментари: 4326
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Декември, 2022  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031