Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3257813 Постинги: 6941 Коментари: 4328
Постинги в блога от 18.04.2023 г.
 Както вече казахме в предишната статия, лошата организация на работа в системата изисква още и още и още медицински персонал. Но без промяна на организацията на работа и финансиране, нищо съществено няма да се промени - системата ще бъде постоянно гладна за хора и ресурси.

Всъщност, тя така се е засилила към пропастта, че не знам как и кой може да я спре.

ВИЕ КАК СИ Я ПРЕДСТАВЯТЕ ТАЗИ РАБОТА - НЯКОЙ ДА ИЗЛЕЗЕ И ДА ЗАЯВИ ОТКРИТО - СЕГА ВИ ДАВАМЕ 12 МИЛИАРДА ЛЕВА НА ГОДИНА И ФАЙДА НЕ ВИЖДАМЕ. НЕ МОЖЕШ ДА ИМ ОГРАНИЧИШ ПАРИТЕ, АКО ИСКАШ ДА ОСТАНЕШ ЖИВ. ТРЯБВА ДА ИМ ЗАПАЗИШ ПАРИТЕ, ДОРИ И МАЛКО ДА ГИ УВЕЛИЧИШ, НО ТАКА ДА РАЗПРЕДЕЛИШ ЗАДАЧИТЕ И РЕСУРСИТЕ, ЧЕ ДА СЕ СТИМУЛИРА ДОБРОТО И ДА СЕ ОГРАНИЧИ ЗЛОТО.

КОЕ Е ДОБРОТО В СЛУЧАЯ?

Доброто е да направиш така, че ЛЕКАРИТЕ ДА СТАНАТ УЧИТЕЛИ. Те трябва да научат хората така да живеят и да се грижат за себе си, че да МИНИМИЗИРАТ НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ЛЕКАРСКА НАМЕСА. Тоест, трябва да се дават пари на лекарите да предотвратяват възникването болести и усложненията, свързани с тях. Трябва да им се плаща за здрави, а не за болни пациенти.

Сега личните лекари са около 4000 и всеки обслужва по средно 1700 пациенти. Пациентите не трябва да са повече от 300 на лекар, тоест личните лекари трябва да станат 6 пъти повече - примерно 24 хиляди. Тези 300 души трябва да бъдат вкарани като досиета в компютрите на личните лекари. Трябва да им се осигури такъв софтуер, който да им помогне най-ефективно да проследяват всички случаи на отклонение от предписаните препоръки и тези 300 души, трябва да имат задължението да посещават за установяване на напредъка от личния лекар минимум един път за една година при младите и поне два пъти или по-често, при възрастните пациенти. Трябва да има система за финансов и административен натиск спрямо пациентите, защото за здравето са отговорни преди всичко те, самите и след това лекарят. Ако пациентът не спазва предписанията, той трябва да си носи последствията. Процесът е двустранен, разбирате ли. Пациентът трябва да се вкара в определени норми, но ако работата се закучи - например лекарят казва, че пациента трябва да си пие хапчетата, а пациентът, който е прочел нещо повече по въпроса и изкаже съмнение, че хапчетата само влияят на последствията, вместо да се търсят и решат проблемите на причините, тогава какво правим?

Лекарят ми казва, че трябва да отслабна, но аз не мога да се справя с този проблем и знаете ли защо? ЗАЩОТО ТОВА Е СЛОЖЕМ МЕДИЦИНСКИ КАЗУС В ОПРЕДЕЛЕНИ СЛУЧАИ И НЕ Е ПО СИЛИТЕ НА ОБИКНОВЕНИЯ ЧОВЕК НЕСПЕЦИАЛИСТ, ДА РАЗБЕРЕ КОНКРЕТНИТЕ ПРИЧИНИ ЗА КОНКРЕТНИЯ ЧОВЕК, ЗАЩО ПРЕПОРЪКИТЕ НА ЛЕКАРЯ НЕ РАБОТЯТ. Лекарят казва - намали или спри солта, но това в конкретния случай води до полуда. Лекарят ще поеме ли вината, ако човекът полудее? Ако препоръката не проработи с конкретния човек? Как да отслабне човека, като контизолът му или някой друг хормон не е в ред и клетката се е затворила така, че и въздух да диша и да ограничи храненето, пак няма да редуцира тегло, а пък може да отвори и друг проблем. Как може да се изписват хапчета за кръвно, вероятно предизвикано от високо ниво на кортизол, който пък от своя страна изпълнява заповедите на хипофизата и хипоталамуса, които пък дават тази заповед, защото до клетката не стига достатъчно кортизол, КОЙТО В СЪЩИЯ МОМЕНТ Е В ИЗЛИШЪК. Сега ми кажете, кой от личните лекари може да се произнесе професионално по този въпрос. Пък и от ендокринолозите. Те ще ви изпишат хапчета за кръвно знаете ли защо? Защото няма хапчета за висок кортизол. Иначе биха ви изписали.

ПАК ДА СЕ ВЪРНЕМ НА ВЪПРОСА С ПРИЕМЧИЦИТЕ. ПРИЕМЧИЦИ НЯМА В ЗДРАВНАТА СИСТЕМА. НЕ СТИГА, ЧЕ И ПРИЕМЧИЦИ НЯМА, НО И МЕЖДИННОТО ЗВЕНО - ТЕЗИ, КОИТО СА СПЕЦИАЛИСТИ В КОНКРЕТНАТА ОБЛАСТ И СА НЕЩО КАТО МЕЖДИННО ЗВЕНО МЕЖДУ ЛИЧНИТЕ ЛЕКАРИ И ХИРУРЗИТЕ И ТЕ ИМАТ ГОЛЕМИ ПРОПУСКИ В ЗНАНИЯТА СИ, ЗАЩОТО НИКОЙ НЕ ГИ Е УЧИЛ ДА ГЛЕДАТ КОМПЛЕКСНО ЦЯЛОТО ТЯЛО, А СТРОГО СПЕЦИАЛИЗИРАНО, КАКВАТО Е БИЛА ТЯХНАТА СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ. Затов в клиника по сърдечни заболявания ти казват, че "те не са по мозъка", а в клиника по мозъка ти казват, че не са специалисти в сърдечните заболявания.

Разбирате ли колко е ОТВРАТИТЕЛНА ЦЯЛАТА СИСТЕМА, ГРАДЕНА ОТ МАФИЯТА ОТ ГОДИНИ, ОТ ДЕСЕТИЛЕТИЯ, ДА НЕ КАЖА ОТ СТОЛЕТИЕ. Е КАК ТОВА ДА СЕ ОПРАВИ БЪРЗО, ЛЕСНО И ЕФЕКТИВНО?
Категория: Политика
Прочетен: 39 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 19.04.2023 17:06
 И ако сте някой тъпак, както обикновено се случва, няма да разберете нищо от това заглавие, освен, ЧЕ СВЕТЪТ СЕ НУЖДАЕ ОТ 45 МИЛИОНА ЛЕКАРИ.

И няма да си зададете въпроса, а след 10 години от колко лекари ще се нуждае светът и то не само заради ръста на населението.

Тогава светът ще се нуждае от 65 милиона лекари, ако не и от 100 милиона.

Защо е така?

Защото лекарите не са учители и в това е проблема. Ние отиваме при лекаря, за да ни лекува или да ни помогне да се излекуваме, но обикновено първото е по-вървежно, така да се каже.

Лекарят има средно по около 10-15 минути за нас. Толкова са отредили чиновниците. Трябва да ни прегледа, да ни изслуша, да ни премери кръвното, да прегледа досието ни, ако изобщо има такова, да ни впише в КОМПЮТЪРА, да издаде направление, ако се налага, да изпише рецепта и най-важното - НИКОЙ НЕ МУ ДАВА ВРЕМЕ ДА ПРОВЕРИ ВСЪЩНОСТ КАКВО СЕ СЛУЧВА С ВАС, СЛЕД КАТО НАПУСНЕТЕ ЛЕКАРСКИЯ КАБИНЕТ.

И как се формира този НЕДОСТИГ на лекари? Ето как:
  1. Личният ви лекар отделя 15 минути за вас и както казахме, след тези 15 минути, вие напускате кабинета с направление или с рецепта. Почти никога с двете, защото няма време за две неща;
  2. Отивате при втори лекар, който също е ограничен във времето, въпреки, че има малко повече от 15 минути. Прави проверка и установява, че не сте за него. Направлението обаче е изгоряло, а той ще си получи парите от касата. Вие обаче оставате нелекуван, защото все още никой не знае какво ви е;
  3. Връщате се пак при личния лекар. Да не забравя, че пак висите пред вратата час или два. Повтаря се все същото. Добре, казва той, проблемът не е в лявата ръка, тогава ще ви дам направление за лекар, който е специалист по дясната ръка. И всичко пак се повтаря;
  4. Връщате се отново пак при личния лекар и отново имате своите 15 минути и две провалени направления и 4 дотук губения на времето - вашето и на лекарите;
  5. И знаете ли колко пъти може да се повторят всички тези "разходки", които в крайна сметка освен вашето здраве, струват и времето на толкова много лекари и толкова много пари - на Здравната каса и доплащането от ваша страна?
А сега познайте, при 7 % НАЛУЧКАНИ ДИАГНОЗИ, КАК ИСКАТЕ ТАЗИ СИСТЕМА ДА РАБОТИ ЕФЕКТИВНО? При тази система на работа, няма значение колко лекари има - тя пак ще бъде неефективна. Сега на личните лекари в България се падат по средно 1700 пациенти. Има държави, в които на всеки личен лекар се падат три пъти по-малко пациенти и работите не са кой знае колко по-добре от нашите. Нека така да кажем - ако увеличим броя на лекарите и направим така, че приемът да не е 15 минути, а 20 или 25, с какво ще подобрим качеството на работа и ефективността?

Нека да ви дам примери за това, как е организирана работата в един добър сервиз за коли. Отивате в сервиза и заставате пред приемчика. Той ви пита за колата, след което ви дава направление. Забелязал съм, но сега ви питам вас: КАКВИ КОМПЕТЕНЦИИ ИМА ПРИЕМЧИКА? Ще бъдете изненадани от отговора: ПРИЕМЧИКА ТРЯБВА ДА ИМА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ В СЕРВИЗА. Там, където е спазено това правило, там са най-добрите сервизи. Знаете ли каква е разликата между добрите приемчици и добрите сервизни специалисти? Тази, че приемчикът трябва да може да свърши работата на добрия сервизен специалист, но сервизният специалист е малко вероятно да свърши работата на приемчика. ПРИЕМЧИКЪТ ПРЕЦЕНЯВА КЪДЕ ДА ОТИДЕ КОЛАТА - на електричар, на специалист по ходовата част, на гумаджията или на реглаж на преден и заден мост. Ако приемчикът сгреши, това е загуба за време на сервиза. А времето е пари. И друго - ПРИЕМЧИКЪТ НЕ Е САМО ПРИЕМЧИК В ДОБРИТЕ СЕРВИЗИ. ТОЙ Е И "ПРЕДАВАЧ" НА КОЛАТА НА КРАЙНИЯ КЛИЕНТ, СЛЕД  ИЗВЪРШЕНАТА ИНТЕРВЕНЦИЯ. Клиентът не кореспондира с майстора, а с приемчика. Сервиз може да живее и ако майсторът не е толкова добър, но там, където приемчикът не става, това е лошият сервиз. Собственият ми опит като клиент и като управител на бизнес от десетилетия го потвърждава.

СЕГА МИ КАЖЕТЕ, ЗДРАВНАТА СИСТЕМА В БЪЛГАРИЯ ИМА ЛИ ДОБРИ ПРИЕМЧИЦИ? 

НЕ. НЕКА ДА НЕ СЕ ОГРАНИЧАВАМЕ САМО ДО БЪЛГАРИЯ. ЗДРАВНИТЕ СИСТЕМИ ПО СВЕТА СА ТАКА ОРГАНИЗИРАНИ, ЧЕ ДОБРИТЕ ПРИЕМЧИЦИ ЛИПСВАТ ПОЧТИ НАВСЯКЪДЕ. СХЕМАТА Е ПОЧТИ НАВСЯКЪДЕ ЕДНА И СЪЩА.
ЗАЩО Е ТАКА? ЗАЩОТО СВЕТОВНАТА МАФИЯ ТАКА ИСКА И ТАКА Е НАПРАВИЛА. ЗАЩОТО АКО СИСТЕМАТА Е МНОГО ДОБРА, НЯМА ДА ИМА ТОЛКОВА ПАРИ В НЕЯ ЗА ЛАПАНЕ.

РАЗБИРАТЕ ЛИ ЗА КАКВО ГОВОРЯ - МНОГО СЕРВИЗИ ЗА КОЛИ ЗНАМ, В КОИТО ОРГАНИЗАЦИЯТА ИМ Е МНОГО ДОБРА, ЗАЩОТО СА УЛОВИЛИ КОЕ Е ВАЖНОТО, ЗА ДА СЕ УДОВЛЕТВОРИ КЛИЕНТА И ГО ПРАВЯТ, А ТОВА В БОЛНИЦИТЕ ЛИПСВА.

ХА СЕГА ПОЗНАЙТЕ, АКО НА СЕРВИЗИТЕ ЗАПОЧНЕ ДА ПЛАЩА НЯКАКВА СЕРВИЗНА КАСА, ПОДОБНА НА ЗДРАВНАТА КАСА, ПРИ ПОДОБНИ МЕХАНИЗМИ НА АКУМУЛИРАНЕ И РАЗХОДВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕН РЕСУРС, КАКВО СПРОРЕД ВАС ЩЕШЕ ДА СЕ СЛУЧИ С КАЧЕСТВОТО НА ПРЕДАГАНАТА ОТ СЕРВИЗИТЕ УСЛУГА? ПОЗНАХТЕ. 

ТОГАВА СЕГАШНИЯТ НЕДОСТИГ НА СЕРВИЗНИ РАБОТНИЦИ ЩЕ ВИ ИЗГЛЕЖДА КАТО ДЕТСКА ИГРА. ЩЕ ЛИПСВАТ С ПЪТИ ПОВЕЧЕ РАБОТНИЦИ, ОТКОЛКОТО ЛИПСВАТ СЕГА. ТАКА СЕ СЪЗДАВАТ ИЗЛИШНИТЕ НУЖДИ ИЛИ КАК ИЗЛИШНИТЕ НУЖДИ СЪЗДАВАТ НЕОБХОДИМОСТ ОТ ДОПЪЛНИТЕЛНИ СЛУЖИТЕЛИ.

СЕГА РАЗБРАХТЕ ЛИ, ЗАЩО СЕРВИЗИТЕ, В КОИТО ВИ ПОСРЕЩА И ИЗПРАЩА НАЙ-ДОБРИЯТ СЛУЖИТЕЛ, КОЙТО ЩЕ ДИАГНОСТИЦИРА ПРОБЛЕМА НА ВАШАТА КОЛА И ЩЕ Я ИЗПРАТИ НА ТОЧНИЯ МАЙСТОР И СЛЕД ТОВА ЩЕ ПРИЕМА ОТ МАЙСТОРА КОЛАТА И ЩЕ ВИ Я ВРЪЧИ НА ВАС, СЛЕД КАТО Я Е ПРЕГЛЕДАЛ, СА НАЙ-ДОБРИТЕ СЕРВИЗИ?

КОГАТО ОТИДЕТЕ В БОЛНИЦА И ВАС ВИ ПРИЕМЕ НАЙ-ДОБРИЯТ ДОКТОР, А НЕ ОХРАНАТА НА БОЛНИЦАТА ИЛИ НЯКАКВО ДРУГО ЛИЦЕ, КОЕТО ВИ ЗАПИСВА ЛИЧНАТА КАРТА И ВИ ПИТА КАКВО ИСКАТЕ ОТ ТЯХ ИЛИ ЧОВЕКЪТ, КОЙТО БУТА ИНВАЛИДНАТА КОЛИЧКА /КАТО В ПИРОГОВ/ И КОЙТО НИКОГА НЕ ТИ Е ПОД РЪКА, КОГАТО ТИ ТРЯБВА, ТОГАВА БОЛНИЦИТЕ ЩЕ СТАНАТ ПО-ДОБРИ ОТ ТОВА, КОЕТО СА СЕГА. НИЩО ДРУГО ДА НЕ ПОДОБРЯТ В СВОЯТА ОРГАНИЗАЦИЯ, ТОВА ЩЕ Е ДОСТАТЪЧНО КАТО ЗА НАЧАЛО. ДА НЕ ЗАБРАВЯ И ИЗПРАЩАНЕТО. ТРЯБВА СЪЩО ДА ВИ ИЗПРАТИ НАЙ-ДОБРИЯТ ДОКТОР, КОЙТО ДА ВИДИ КАКВИ ГЛУПОСТИ СА НАПИСАЛИ КОЛЕГИТЕ МУ В ЕПИКРИЗАТА И АКО ИМА СЪВЕСТ, НЕКА ДА ГИ ПРЕПОДПИШЕ. АКО ЗНАЕТЕ КАКВИ ЛЪЖЛИВИ ЕПИКРИЗИ СЪМ ЧЕЛ, СВЯТ ЩЕ ВИ СЕ ЗАВИЕ. ЛЪЖА ОТ САМОТО НАЧАЛО, ДО САМИЯ КРАЙ, САМО И САМО ДА ВЗЕМАТ ПАРИТЕ ОТ КАСАТА, ЗАЩОТО НЯМА КАК ДА ПИШАТ ИСТИНАТА, ЧЕ ПАЦИЕНТЪТ Е ВЛЯЗЪЛ В БОЛНИЦАТА "НА СОБСТВЕН ХОД", А Е ИЗКАРАН НА ИНВАЛИДНА КОЛИЧКА, КАТО В СЪЩОТО ВРЕМЕ ДА ТВЪРДЯТ, ЧЕ Е ИЗПИСАН В ПОДОБРЕНО СЪСТОЯНИЕ. СЕГА ДА ВИ ПИТАМ - ДА СТЕ ЧУЛИ НЯКОЙ ДОКТОР ДА Е НАКАЗАН ЗА ПОДОБНО БЕЗОБРАЗНО ОТНОШЕНИЕ КЪМ МОРАЛА НА ПРОФЕСИЯТА? КОНТРОЛЪТ Е ДРУГОТО НЕЩО, КОЕТО МНОГО ЛИПСВА НА СИСТЕМАТА И ГЛАВНИЯТ ВИНОВНИК ЗА ТОВА, ЕСТЕСТВЕНО Е МИНИСТЕРСТВОТО НА БОЛНОЛЕЧЕНИЕТО, ЗДРАВНАТА КАСА И ВСЯКАКВИ ТАМ РАЗПОРЕДИТЕЛИ С ОБЩЕСТВЕН РЕСУРС.


Категория: Политика
Прочетен: 903 Коментари: 1 Гласове: 0
Последна промяна: 19.04.2023 22:09
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3257813
Постинги: 6941
Коментари: 4328
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Април, 2023  >>
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930