Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kolevdobri Категория: Политика
Прочетен: 3240335 Постинги: 6939 Коментари: 4327
Постинги в блога от 27.08.2018 г.
 Всички жители на София и част от жителите на България, знаят къде се намира кв. Бояна и бившата резиденция на Тато, която сега е сградата на Националния исторически музей.

От друга страна, много малко са тези, които знаят, къде се намира кв. Манастирски ливади в София. Простичко казано, кварталът се намира под кв. Бояна. Разделя ги южната дъга на Околовръстен път.

Направих една разходка с колата, която продължи 2 часа. Минах по повечето улици на квартала. Знаете ли каква е инфраструктурата на квартала? ОТВРАТИТЕЛНА. И знаете ли защо?


ЗАРАДИ ЦЕНТРАЛИЗИРАНАТА СИСТЕМА НА УПРАВЛЕНИЕ НА НАШЕТО ОБЩЕСТВО. ПРИ 20 ХИЛЯДИ ЖИТЕЛИ НА КВ. БОЯНА, ТАМ НЯМА НИТО КМЕТ, НИТО НАМЕСТНИК. КАКВОТО РЕШАТ ОТ ОБЩИНА ВИТОША И ОТ ГОЛЯМА СТОЛИЧНА ОБЩИНА, ТОВА ЩЕ СТАНЕ. Аз живея вече 30 години на една от улиците на Бояна. За това време вероятно сме платили данъци и такси за десетки хиляди, ако не и за стотици хиляди левове. Знаете ли какво се върна "назад" към нас, данъкоплатците от тази улица - Има няма няколко квадрата асфалт за запълване на няколко дупки и това е. ЗА ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ!!!


Типичен пример за социалистическо планиране и отношение към градоустройството. Тъй като Голяма столична община мрази боянци, изпраща към квартала най-скапаните автобуси. Лично аз знам случай, когато автобус №64 му гръмва двигателя, изкачвайки височината на бул. България. Най-скапаните автобуси, които има на разположение столичния автотранспорт пътуват по маршрута София - Бояна, Драгалевци.

Положението всички го знаем. Мръднеш ли от основните булеварди в София, попадаш в нещо като Сталинград от 1943г.


ПРЕДЛОЖЕНИЕТО:
  1. Половината от данъците върху сградите, които се плащат от живущите на даден квартал, да отиват само за нуждите на квартала, а също и половината от приходите, които общината прибира, при смяна на собствеността на имота;
  2. 25% от приходите да отиват за общината;
  3. 25% от приходите да отиват за Голяма столична община.
  4. По подобие на такива градове, които са в близост до България и имат по-добра инфраструктура от София - като Белград и Скопие, да се наложи така наречената комунална такса, която се определя на база на застроената площ, при новото строителство - примерно по 50 евро на квадратен метър застроена площ. Тези пари да отиват целево за изграждане на съответната инфраструктура - канал, вода, ток, път, тротоар и за тяхното поддържане.

Наистина, такава грозна картина, каквато вчера видях, не може да се види нито в Белград, нито в Скопие, които са столици на по-бедни от България държави. Да не говоря за Букурещ. Там имам навъртяни стотици километри, но такова чудо като в София, такава лоша вътрешно квартална инфраструктура, ей богу, не видях.

То не са едни тесни улички в тези квартали, то не е прах и мръсотия. Няма тротоари, няма канал, няма нищо. Прахоляк колкото щете. Баси и планирането имаме. И в този прахоляк вдигнали едни блокове, ум да ти се завие. Вчера беше прахоляк. Снощи валя. Стана кал.




Категория: Политика
Прочетен: 259 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 27.08.2018 11:55
 Ето ви няколко битови случки, в които съм участвал през последните дни.


Канализацията на блока се "издъни" за пореден път. Вече ми писва и викам тежката артилерия - лайнарка - 10 тонна със 100 атмосфери маркуч и къртица за разбиване и изваждане на предмети от каналите.

Не можаха да свършат работа с налягането. Наложи се класически метод - къртене. От канала излязоха толкова много плочи от неустановен материал, че както казах на съкооператорите, можеш да построиш селска тоалетна с тях.

Обадих се на инвеститора. Той ме препрати към изпълнителя. А той ни лук ял, ни лук мирисал - каналът се правил от човек, който изглеждал хрисим и добър. Вярно, но дали сте му платили? Защото сагата наподобява на тази от филма "Баш майстора". Аз толкова много се вживях навремето в този филм, че намразих главния герой - Кирил Господинов, гледайки номерата му със "слагането на шапката".


Та сагата с изваждането на плочи от нашата канализация ще продължи и през следващата седмица. Дотогава рискът отново да потънем в лайната си е все още много голям. Самопрецакване. Учудващо качество на българина - да се самопрецаква.



Нов случай - спирам на улицата, заключвам и се прибирам да спя в къщи. Слизам след няколко часа и виждам, че някой ми е сложил на чистачките надпис "Преместете колата - пречи!".

Никъде не става дума, че съм спрял на забранено място. Просто "пречи", за да си сложи той неговата кола. Никъде не става дума за закон. На кой му пука за закона. Важното е, че на него му "пречи". Ако имахме демокрация и децентрализация, щях да се обадя на местния полицай, да дойде и да реши проблема. СЕГА НА КОГО ДА СЕ ОБАДЯ? НА КОЛ ЦЕНТЪРА, КОЙТО Е В БУРГАС И ИЗОБЩО НЕ МУ ПУКА ЗА МОЯ ПРОБЛЕМ?

П.С., Преди малко говорих със Здравко, мой познат, който живее в кооперацията. Стяга си куфарите за Германия. Има апартамент от 120 квадрата и гараж, които струват не по-малко от 150 хиляди евро. Кара фолсваген СС, предпоследен модел. Има и други коли. Майстор е. Реди плочки. Не е закъсал за пари, както разбирате. Но бяга. Бъркотията и неуредицата му пречи. Неорганизирата държава му пречи. За жалост. БЯГАТ ИМОТНИ ХОРА. ЗА ЖАЛОСТ. БЕДНИТЕ ОСТАВАТ. И ЧАКАТ. ЧАКАТ НА ДЪРЖАВАТА. ЧАКАТ НА ТАКИВА КАТО ЗДРАВКО. НО ЗДРАВКО ЗАМИНАВА. НЕ ИСКА ДА ИЗДЪРЖА ПОВЕЧЕ ХАЛОГЪЗНИЦИ, МЪРЗЕЛИВЦИ И ТАРИКАТИ, КОИТО РАЗЧИТАТ НА СОЦИАЛНИ И СУБСИДИИ. ЗДРАВКО ИСКА ДРУГ ЖИВОТ.


Още един пример. Нашата домоуправителка получи инсулт. Разбивахме вратата, за да стигнем до нея. Викаме "Бърза помощ". Тя идва бързо - след 3 часа. А Пирогов е на 800 метра от нас. Ами ако бяхме в някое село? Имало много "заявки", ни казват оттам. Всеки път едно и също. Сега бере душа в Пирогов. Надали ще оживее. Това е България! Хвани единия, удари другия.
Категория: Политика
Прочетен: 269 Коментари: 1 Гласове: 2
Последна промяна: 27.08.2018 10:08
 Всеки ден се занимаваме с проблеми, свързани с това, че някой не си е свършил добре работата.

Автобус пада в дере в Искърското дефиле. Загиват 16 души и други берат душа в болницата. Една след друга излиза новина след новина, свързана с несвършена работа.

  1. Пътят бил ремонтиран през 2014г., но не е актуван тогава. Въпреки това, се пуска в експлоатация. Актува се 2 години след това;
  2. Държавните институции се опитват 2 години след това да рекламират изпълнението на пътя от страна на Трейс, но резултат няма. Държавата не може да накара изпълнителя да си свърши работата както трябва!
  3. Експерти говорят за мантинелата като за "вафлена коричка", която била поставена там, само и само да бъде приет пътя. Иначе изобщо без мантинела не може...!
  4. Шофьорът, който в случая е и собственик на фирмата, е карал с малко над допустимата максимално ограничена скорост;
  5. Автобусът не е минал на технически преглед в началото на август, тази година;
  6. Този курс на този автобус, не е бил заявен по надлежния ред, съгласно изискванията на нормативната база;
  7. 99% сигурност, че пътниците не са сложили предпазни колани;
  8. Вероятно ще има и други несъответствия, които ще излязат наяве.

Последно - има ли държавна политика за държавната безопасност, защото всички виждаме, че живеем в една БЪРКОТИЯ? 

Имали сме 11 институции, които отговарят за пътищата, но нито една, която ОТГОВАРЯ ЗА ПЪТНАТА БЕЗОПАСНОСТ В БЪЛГАРИЯ.
https://www.24chasa.bg/novini/article/7025315
Изказването на министър "Москов+ски" беше наистина апотеоз на глупостта. Фирмата-превозвач, била финансово стабилна до 2019г!!! Ужас, нали?




КАКТО И ДА ГО ВЪРТИМ, ЧОВЕКЪТ СТОИ В ОСНОВАТА НА ВСИЧКО. АКО ЧОВЕКЪТ Е ЛОШО ОРГАНИЗИРАН, ПРОБЛЕМИ ВИНАГИ ЩЕ ИМА. ЦЕНТРАЛИЗАЦИЯТА Е НАЙ-ЛОШАТА ФОРМА НА ОРГАНИЗАЦИЯ, С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА АРМИЯТА.

ПРОБЛЕМИТЕ НАИСТИНА СА СИСТЕМНИ И НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ РЕШЕНИ В РАМКИТЕ НА ТОЗИ ПОЛИТИЧЕСКИ МОДЕЛ.




Категория: Политика
Прочетен: 584 Коментари: 2 Гласове: 0
Последна промяна: 30.08.2018 07:49
Търсене

За този блог
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 3240335
Постинги: 6939
Коментари: 4327
Гласове: 2406
Архив
Календар
«  Август, 2018  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031